محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد چه کسانی می‌توانند در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری رأی دهند؟ نتیجه انتخابات دور دوم ریاست جمهوری ۱۴۰۳ کی اعلام خواهد شد؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کرزی: داعش در افغانستان پدیده‌ای وارداتی است | تا استقرار صلح دائمی فاصله داریم

  • کد خبر: ۸۸۰۸۵
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
کرزی: داعش در افغانستان پدیده‌ای وارداتی است | تا استقرار صلح دائمی فاصله داریم
حامد کرزی حملات اخیر در کابل، قندوز و قندهار با نام داعش را دسیسه‌ای علیه ثبات افغانستان دانست و گفت: داعش پدیده‌ای وارداتی است که با دین، تاریخ و فرهنگ جامعه افغان هیچ تناسب و سازگاری ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان در کنفرانس مجازی بین‌المللی "علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان" گفت: وضع دشوار کشور ما و حوادث تروریستی اخیر نشان می‌دهد که با استقرار صلح دائمی و تحکیم امنیت و ثبات هنوز فاصله داریم.

کرزی با بیان این‌ که حملات تروریستی اخیر در کابل، قندوز و قندهار با نام داعش دسیسه‌ای علیه ثبات افغانستان بود، گفت: داعش پدیده‌ای وارداتی است که با دیانت، تاریخ و فرهنگ جامعه افغان هیچ تناسب و سازگاری ندارد.

حامد کرزی با اشاره به تحولات اخیر افغانستان، گفته‌ است: تحولات اخیر که باعث فروکش نمودن شعله آتش جنگ و زمینه ساز قطع جنگ و خونریزی در کشور شد، مورد استقبال ماست و از این‌ که امروز مردم افغانستان خبر ناگوار جنگ و کشتار را نمی‌شوند یا کمتر می‌شنوند بسیار خرسندیم. اما واقعیت آن است که وضع دشوار کشور ما و حوادث تروریستی اخیر نشان می‌دهد که با استقرار صلح دائمی و تحکیم امنیت و ثبات هنوز فاصله داریم.

وی تصریح کرد که راه حل مسئله افغانستان در مشورت و مراجعه به مردم است؛ زیرا ثبات سیاسی و برقراری صلح پایدار بدون مشارکت مردم به دست نمی آید.

رئیس جمهوری سابق افغانستان گفت: همه می‌دانند که افغانستان بر اثر تجاوز پیاپی قدرت‌های جهانی بارها شاهد جنگ‌های خونین و طولانی بوده و ملت مسلمان افغانستان سال‌های متمادی به جهاد و دفاع پرداختند و از این جهت متحمل خسارات و صدمات سنگینی شده‌اند که به جبران فوری و حمایت جدی نیاز دارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->